torsdag 11 december 2014

SKAPA EN EGEN JULGRUPP!

God morgon!
Tänkte visa er hur man enkelt kan skapa sin egna mycket vackrare julgrupp än de man köper i affärerna.
Jag har valt att göra den helt i vitt o grönt med lite silver. Vill man ha rött gör man den eller den färg man önskar.



Gör så här:
1. Lägg
ut tidningspapper o lägg allt material runt omkring.
 2. Välj en skål, kruka eller korg som du gillar.
 3. Börja med att placera ut växterna eller blommorna i den i skålen du har valt, där det blir hålor, fyller du enkelt i med mossa som både stöttar upp o ger fuktighet till blommorna. Jag har valt två kraftiga vita amaryllis o två taklökar.


4. Fyll nu upp med både vanlig grön mossa o härlig kuddmossa.
5. Tryck ner en murgrönkvist i jorden o låt den slingra sig runt lökarna.
6. Tryck ner ljusbehållarna där du tycker att de passar o även lärkkottar eller en vacker julgranskula, stjärna, tomte… eller vad som passar i ditt hem till jul.
7. Gillar du glitter så är det väldigt snyggt att strö lite över mossan för en gnistrande effekt, det tänker jag tillföra framåt nyår.




Någon av er kanske redan har sett detta inlägg o det är helt möjligt då det gjordes i samarbete med Mäklarhuset.
Kika gärna in på deras blogg!
Lycka till med din julgrupp o jag hoppas verkligen att denna grupp som ni nu har gjort skall få pryda ert bord, byrå eller annan central plats i ert hem.
Lycka till o ha en härlig dag, i morgon lovar jag visa er lite mer ifrån vår helt underbara resa till London.
Nu dags för en heldag på Slättarpsgård, lång todo lista skall avklaras inför Söndagens härliga familjeevent. På plats finns även kreatörerna o ägarna bakom mitt favorit porslin, som har skapat en unik dukning inför jul o nyår...hoppas vi ses!
Stor kram Anna

Inga kommentarer: